Prehľad ponúkaných sociálnych služieb, cenníky, aktualny stav obsadenosti
Zariadenie poskytuje nasledovné služby:
Služby sa poskytujú fyzickým osobám, ktoré sú odkázané na pomoc inej fyzickej osoby a ich stupeň odkázanosti je najmenej V. podľa prílohy č.3 zákona o sociálnych službách a majú zdravotné postihnutie, ktorým je najmä Parkinsonova choroba, Alzheimerova choroba, pervazívna vývinová porucha, skleróza multiplex, schizofrénia, demencia rôzneho typu etiológie, hluchoslepota, AIDS.
V ZPS, DSS a ŠZ sa poskytuje:
a) Pomoc pri odkázanosti na pomoc inej fyzickej osoby (opatrovanie, ošetrovanie)
b) Sociálne poradenstvo
c) Sociálna rehabilitácia
d) Ubytovanie
e) Stravovanie
f) Upratovanie, pranie, žehlenie a údržba bielizne a šatstva
g) Osobné vybavenie
h) Rozvoj pracovných zručností
i) Záujmová činnosť
V zariadení sa utvárajú podmienky na úschovu cenných vecí a zabezpečuje sa záujmová činnosť a rozvoj pracovných zručností. Poskytovanie zdravotnej starostlivosti v rozsahu ošetrovateľských úkonov je zabezpečené prostredníctvom Agentúry domácej ošetrovateľskej starostlivosti /ADOS/ v súlade s §22 zákona o sociálnych službách.
Zariadenie ďalej svojim prijímateľom umožňuje využívanie nasledovných doplnkových služieb:
a) Externý kaderník
b) Pedikúra
c) Voľnočasové aktivity
d) Bohoslužby v zariadení aj mimo neho
e) Pastorálna starostlivosť v zariadení
Zariadenie ďalej umožňuje, aby prijímatelia sprevádzaní pri umieraní a to najmä rodinnými príslušníkmi, priateľmi, a kňazom. Osamelého prijímateľa sprevádzajú pracovníci zariadenia a kňaz, ak si to prijímateľ želá.
Cieľové skupiny našich služieb:
1. Zariadenie pre seniorov (podľa §35 zákona o sociálnych službách)
Služby sa poskytujú fyzickým osobám, ktoré dovŕšili dôchodkový vek a sú odkázané na pomoc inej fyzickej osoby a ich stupeň odkázanosti je najmenej IV. podľa prílohy č.3 zákona o sociálnych službách. Tiež sa poskytujú fyzickým osobám, ktoré dovŕšili dôchodkový vek a poskytovanie sociálnej služby v tomto zariadení potrebuje z iných vážnych dôvodov.
a) Deň začatia poskytovania: od vzniku zariadenia
b) Forma - pobytová celoročná
c) Rozsah - neurčitý čas
d) Kapacita - 30 miest
2. Domov sociálnych služieb (podľa §38 zákona o sociálnych službách)
Služby sa poskytujú fyzickým osobám, ktoré sú odkázané na pomoc inej fyzickej osoby a ich stupeň odkázanosti je najmenej V. alebo fyzickým osobám, ktoré sú nevidiace alebo prakticky nevidiace a ich stupeň odkázanosti je najmenej III. podľa prílohy č.3 zákona o sociálnych službách.
a) Deň začatia poskytovania: od 01.07.2002
b) Forma - pobytová celoročná
c) Rozsah - neurčitý čas
d) Kapacita - 30 miest
3. Špecializované zariadenie (podľa §39 zákona o sociálnych službách)
Služby sa poskytujú fyzickým osobám, ktoré sú odkázané na pomoc inej fyzickej osoby a ich stupeň odkázanosti je najmenej V. podľa prílohy č.3 zákona o sociálnych službách a majú zdravotné postihnutie, ktorým je najmä Parkinsonova choroba, Alzheimerova choroba, pervazívna vývinová porucha, skleróza multiplex, schizofrénia, demencia rôzneho typu etiológie, hluchoslepota, AIDS.
a) Deň začatia poskytovania: od 01.07.2002
b) Forma - pobytová celoročná
c) Rozsah - neurčitý čas
d) Kapacita - 120 miest
Žiadateľ o umiestnenie v zariadení je prijímaný do zariadenia na základe posudku a právoplatného rozhodnutia o odkázanosti na sociálnu službu a žiadosti o poskytovanie sociálnej služby v zariadení alebo sa mu sociálna služba poskytuje ako samoplatcovi vylúčenému z vykonávania posudkovej činnosti.
Súčasťou žiadosti o poskytovanie sociálnej služby musí byť:
a) Potvrdenie o príjme.
b) Súhlas so spracovaním osobných údajov.
c) Doklad o obmedzení spôsobilosti na právne úkony.
d) Potvrdenie o príjme za kalendárny mesiac predchádzajúci kalendárnemu mesiacu, v ktorom sa sociálna služba začne poskytovať.
e) Overené Čestné prehlásenie o majetkových pomeroch.
Predložiť kompletne vyplnenú žiadosť o zabezpečenie poskytovania sociálnej služby,ktorej súčasťou musia byť prílohy:
Žiadosť vlastnoručne podpísať
Keď je žiadosť kompletná,
bude zaevidovaná a v prípade voľného miesta bude žiadateľ vyzvaný k nástupu do zariadenia. Ak v zariadení nebude voľné miesto a žiadateľ trvá na umiestnení, zaradí sa do Evidencie čakateľov.
Všetky informácie spojené s činnosťou zariadenia, s prijímaním aj pobytom v zariadení, s podávaním návrhov, podnetov a žiadostí, je možné získať na adrese zariadenia v úradných hodinách, t.j. pondelok až piatok od 07,00 do 15,00 hod. alebo na telefónnych číslach uvedených v kontaktoch.
Predpisy, pokyny a inštrukcie, podľa ktorých zariadenie koná a rozhoduje, alebo ktoré upravujú práva a povinnosti fyzických a právnických osôb vo vzťahu k zariadeniu, sú upravené zriaďovacou listinou, platným všeobecne záväzným nariadením Nitrianskeho samosprávneho kraja (VZN NSK č. 1/2014 o platení úhrad za poskytované sociálne služby a platieb za iné činnosti v zariadeniach sociálnych služieb v zriaďovateľskej pôsobnosti Nitrianskeho samosprávneho kraja v platnom znení), Domácim poriadkom, Organizačným poriadkom a ostatnými internými smernicami zariadenia.
Výpočtový list úhrady od 01.02.2024 podľa Všeobecne záväzného nariadenia Nitrianskeho samosprávneho kraja č. 2/2023 platného od 01.02.2024 o zabezpečovaní poskytovania sociálnych služieb, určenia sumy úhrady za sociálnu službu a iné činnosti, spôsob jej určenia a platenia v zariadeniach sociálnych služieb v zriaďovateľskej pôsobnosti Nitrianskeho samosprávneho kraja.
Podmienky kvality sociálnej služby:
Podmienky kvality sa hodnotia v 4 oblastiach:
Základné ľudské práva a slobody
Prioritou zamestnancov "MAGNÓLIA“, Zariadenie sociálnych služieb Hurbanovo je poskytovať sociálne služby v súlade so základnými ľudskými právami, správajú sa s rešpektom a úctou, nediskriminujú prijímateľa sociálnej služby (PSS) zo žiadneho dôvodu (pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, či iného zmýšľania národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo etnickej skupine, majetku, rodu).
Sociálny status prijímateľa sociálnej služby
"MAGNÓLIA“, Zariadenie sociálnych služieb Hurbanovo rešpektuje a podporuje zachovanie identity prijímateľa, osobnej integrity, osobnej nezávislosti, individuálnej rozmanitosti a aktívne zabezpečuje právo na prístup k individualizovanej podpore.
Vzťahy, rodina a komunita
"MAGNÓLIA“, Zariadenie sociálnych služieb Hurbanovo rešpektuje a podporuje prirodzené vzťahy v rámci jeho rodiny a komunity a má vypracovaný Koncept na spoluprácu s rodinou PSS.
Vymedzenie účelu a obsahu poskytovania sociálnej služby a prístupu k prijímateľovi sociálnej služby.
Poskytovateľ sociálnej služby presadzuje partnerský, individuálny a aktívny prístup k PSS, ktorý vedie PSS k spoluzodpovednosti, spolurozhodovaniu, splnomocňovaniu a objavuje hodnotu terajšieho a potencionálneho prínosu PSS pre spoločnosť.
Naša vízia: byť moderným zariadením, ale zároveň rešpektovať slobodnú vôľu prijímateľa služby a poskytnúť mu teplo domova.
Misia: poslaním zariadenia je poskytnúť klientom domov, prostredie lásky a nádeje.
Určenie postupov a podmienok poskytovania sociálnej služby a aj jej rozsahu a formy
Predmetom našej činnosti je poskytovanie sociálnych služieb fyzickým osobám, ktoré sú odkázané na pomoc inej fyzickej osoby v zmysle zákona č. 448/2008 Z.z. o sociálnych službách a o zmene a doplnení zákona č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní v znení neskorších predpisov. Určenie postupu pri uzatváraní zmluvy o poskytovaní sociálnej služby,,MAGNÓLIA“, Zariadenie sociálnych služieb Hurbanovo poskytne záujemcovi o poskytovanie sociálnej služby dostatočný časový priestor na preštudovanie návrhu zmluvy o poskytovaní sociálnej služby. Sociálny pracovník ZSS budúcemu prijímateľovi, vysvetlí jednotlivé ustanovenia zmluvy a zodpovie prípadné otázky. Podmienky zmluvy dohodne s budúcim prijímateľom individuálne. Určenie postupov a pravidiel na dosiahnutie účelu a odborného zamerania pri poskytovaní sociálnej služby prostredníctvom metód, techník a postupov sociálnej práce a zásad poskytovania sociálnej službySociálne služby poskytuje personál , ktorý je na vysokej odbornej úrovni a pozná individuálne potreby a ciele prijímateľa a pomáha pri ich dosahovaní. Určenie postupov a pravidiel na vypracovanie, realizovanie a hodnotenie individuálneho plánu prijímateľa sociálnej služby alebo určenie postupov a pravidiel práce s prijímateľom sociálnej službyPo uplynutí adaptačného obdobia v zariadení si zodpovedný zamestnanec zariadenia dohodne s PSS na základe požiadaviek, potrieb a schopností ciele, ktoré chce PSS dosiahnuť pre skvalitnenie života. Tieto ciele sú stanovené v individuálnom pláne PSS, ktorý je dokumentom spolupráce PSS a zamestnancov zariadenia. V rámci procesu individuálneho plánovania je PSS pridelený kľúčový pracovník, ktorý PSS podporuje a sprevádza v procese individuálneho plánovania a všíma si záujmy, potreby, hodnoty a ciele PSS. Určenie postupov a pravidiel prevencie krízových situácií. Určenie postupov a pravidiel pri používaní prostriedkov netelesného obmedzenia a telesného obmedzeniaNaše zariadenie sa zaoberá rizikami a ich prerastaním do krízových situácií, aby v jednotlivých fázach poskytovania sociálnych služieb nedošlo k porušovaniu ľudských práv a slobôd. Individuálny plán PSS obsahuje aj rizikový plán. Prostriedky telesného alebo netelesného obmedzenia môžu zamestnanci zariadenia použiť len v rizikových situáciách, kedy by mohlo dôjsť k ohrozeniu zdravia alebo života PSS alebo iných osôb. Poskytovanie informácií záujemcom o sociálnu službu a prijímate ľom sociálnej služby v im zrozumiteľnej forme, podľa ich individuálnych plánovZáujemcovi o sociálnu službu, prijímateľovi sociálnej služby a jeho rodinným príslušníkom sú poskytované komplexné, pravdivé a zrozumiteľné informácie o sociálnych službách formou komunikácie, ktorá je pre nich prijateľná a ktorej obsah pochopia. Podpora a pomoc prijímateľovi sociálnej služby pri sprostredkovaní a využívaní inej verejnej služby podľa jeho potrieb a schopnosti a cieľov,,MAGNÓLIA“, Zariadenie sociálnych služieb Hurbanovo aktívne podporuje PSS pri využívaní služieb iných poskytovateľov a organizácií, ktoré využívali aj počas svojho života v domácom prostredí. Určenie postupov a pravidiel na zisťovanie spokojnosti prijímateľov sociálnych služieb so všetkými zložkami poskytovanej sociálnej služby a využívanie zistených skutočností pri zvyšovaní kvality poskytovanej sociálnej služby a určenie spôsobu podávania sťažnosti súvisiacej s poskytovaním sociálnej službyNaše zariadenie informuje PSS ešte pred podpisom zmluvy o tom, že má právo vyjadriť spokojnosť alebo nespokojnosť s kvalitou poskytovaných a zabezpečovaných sociálnych služieb. Pripomienky, podnety na zlepšenie, námietky alebo sťažnosti môžu prijímatelia podávať kedykoľvek do schránky umiestnenej na recepcii. Hodnotenie poskytovateľa sociálnej služby, či je spôsob poskytovania sociálnej služby v súlade s potrebami prijímateľa sociálnej služby a v súlade s cieľmi poskytovanej služby,,MAGNÓLIA“, Zariadenie sociálnych služieb Hurbanovo pravidelne hodnotí procesy poskytovania sociálnych služieb, či sú v súlade s účelom a cieľmi poskytovanej sociálnej služby. Pravidelne analyzuje a prehodnocuje, či možnosti ním poskytovanej sociálnej služby nelimitujú realizáciu cieľov individuálnych plánov PSS a vyvodzuje z toho opatrenia.
Vypracovanie štruktúry a počtu pracovných miest, kvalifikačných predpokladov na ich plnenie v súlade s § 84 s určením štruktúry, povinnosti a kompetencií jednotlivých zamestnancov, počet zamestnancov je primeraný počtu prijímateľov sociálnych služieb a ich potrebám
"MAGNÓLIA“, Zariadenie sociálnych služieb Hurbanovo garantuje svojim PSS, že odborní zamestnanci majú vzdelanie a skúsenosti, ktoré zodpovedajú ich pracovnej pozícii.
Určenie postupov, pravidiel a podmienok na prijímanie zamestnancov, zaškoľovanie zamestnancov, ktoré je v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi
"MAGNÓLIA“, Zariadenie sociálnych služieb Hurbanovo pri postupoch, pravidlách a podmienkach prijímania zamestnancov poskytovateľa sociálnych služieb je rozhodujúcim kritériom odborná kvalifikovanosť pre danú pracovnú pozíciu a osobnostné predpoklady záujemcov.
Určenie postupov, pravidiel a podmienok na rozvoj ďalšieho vzdelávania a zvyšovania odbornej spôsobilosti zamestnancov poskytovateľa sociálnej služby, ktoré sú v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi, a na hodnotenie zamestnancov, ktoré zahŕňajú vypracovanie osobných cieľov, úloh a potrebu ďalšieho vzdelávania a spôsob ich naplnenia
Máme vypracovaný program ďalšieho vzdelávania zamestnancov, ktorý v priamej práci s prijímateľmi napĺňa ciele a poslanie zariadenia. Program sa odvíja od zistených potrieb prijímateľov a trendov v oblasti poskytovania sociálnych služieb.
Systém supervízie u poskytovateľa sociálnej služby
Poznatky a odporúčania získané v rámci uskutočnenej supervízie uplatňuje ZSS pre skvalitnenie poskytovaných sociálnych služieb.
Zabezpečenie prevádzkových podmienok zodpovedajúce kapacite, druhu poskytovanej sociálnej služby a potrebám prijímateľov sociálnych služieb v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi
Miesto poskytovania sociálnej služby a prevádzkové podmienky poskytovania sociálnej služby zodpovedajú počtu prijímateľov sociálnej služby, druhu poskytovanej služby, potrebám prijímateľov sociálnych služieb a sú v súlade s platnými právnymi predpismi.
Určenie postupu a spôsobu spracúvania a poskytovania informácií o poskytnutej sociálnej službe, ktoré sú dostupné prijímateľovi sociálnej služby, jeho rodine, komunite a verejnosti v prijateľnej a zrozumiteľnej forme
Pre prijímateľa sociálnej služby, jeho rodinu, komunitu a verejnosť poskytuje poskytovateľ sociálnej služby také informácie o sociálnej službe, ktoré sú dostupné, úplné a v zrozumiteľnej forme.
Hodnotenie vypracovania výročnej správy v súlade s týmto zákonom alebo hodnotenie záverečného účtu
"MAGNÓLIA“, Zariadenie sociálnych služieb Hurbanovo dodržuje zákony a všetky príslušné predpisy. O svojej činnosti za príslušný rok informuje vo výročnej správe, ktorú zverejňuje na svojej webovej stránke.
Určenie pravidiel prijímania darov
Naše zariadenie má písomne vypracované postupy a pravidlá prijímania, použitia a zverejňovania peňažných a nepeňažných darov.
Viacúrovňový systém hodnotenia podmienok kvality
Oblasti sú dôležité rámce poskytovania sociálnych služieb. Jednotlivé oblasti sú rozdelené do viacerých kritérií, ktoré tieto rámce bližšie špecifikujú. Pre každé kritérium je stanovený štandard, ktorý pomenúva znaky kvality v danom kritériu a oblasti poskytovanej sociálnej služby. V indikátoroch sú v troch kvalitatívnych a kvantitatívnych úrovniach.
Jedným z kľúčových princípov našej komplexnej starostlivosti je vytváranie optimálnych podmienok na podporu aktívneho zapájania našich prijímateľov, ktorí sú v dôsledku svojho zdravotného stavu odkázaní na pomoc iných osôb. Naším cieľom je nielen umožniť im účasť na spoločenskom živote, ale aj zabezpečiť im pravidelný kontakt s komunitou a okolitým prostredím, čím aktívne predchádzame negatívnym dôsledkom ich zdravotného stavu. Zameriavame sa predovšetkým na udržiavanie a rozvoj existujúcich schopností a zručností, pričom sa snažíme podporiť aj sebestačnosť, mobilitu a sebarealizáciu tam, kde je to možné.
Všetky odborné výkony a aktivity sú realizované na základe individuálneho plánu, ktorý zohľadňuje špecifické potreby každého prijímateľa a sú vykonávané v spolupráci s odborníkmi v rámci interdisciplinárneho tímu. Pri dosahovaní týchto cieľov používame rôzne odborné prístupy, metódy a postupy, pričom dôraz kladieme na hodnoty, postoje a uspokojovanie individuálnych potrieb našich prijímateľov.
Naše aktivizačné programy sa zameriavajú na znižovanie stresu a úzkosti, predchádzanie spoločenskej izolácii, zmierňovanie pocitov deprivácie a pomáhajú prekonávať cyklus, ktorý vedie k tzv. „naučenej neschopnosti“. Každý prijímateľ má možnosť rozhodovať o svojich aktivitách, pričom dôsledne rešpektujeme jeho nezávislosť a dôstojnosť.
AKTIVITY DOOBEDA:
- Rozvoj pracovných zručností
- Ranná aktivita (skupinová/ individuálna)
- Pohybová aktivita
- Spomienky
- Komunikácia, čítanie a pobyt na vzduchu
- Ručné práce
- Pamäťové cvičenie
- Precvičenie jemnej motoriky
- Svätá omša - spirituálna aktivita
AKTIVITY POOBEDE:
- Spoločenské hry
- Aktivita s bábikami
- Snoezelen
- Poobedňajšia aktivita
Športová 322/11, 947 01 Hurbanovo
Telefón: 035-760 2582, 035-760 3200
IČO: 003 52 314
DIČ: 202 102 94 72
I. a II. poschodie (vedúca): 0917 642 611
Oddelenie III.A (vedúca): 0917 642 498
Oddelenie III.B: (vedúca): 0915 314 662
Hlavná sestra: 0917 349 094